صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۱
کد خبر: 14534
گزارشگر: 306
۴۵۴
۰
۰
۳
شهردار و رئیس شورای حمیدیا در جمع خبرنگاران

۲۴ طرح جدید در دست اقدام است / شورا مخالف الحاق حمیدیا به یزد است

۲۴ طرح جدید در دست اقدام است / شورا مخالف الحاق حمیدیا به یزد است
یزد - شهردار حمیدیا با بیان اینکه ۱۲ طرح شهری از سال گذشته باقی مانده است بیان داشت : در سال جاری ۲۴ طرح جدید در دست اقدام داریم

 آسیانیوز / یزد ؛ « مرادعلی الله‌وردی» در دومین نشست مطبوعاتی خود ضمن تبریک روز معلم و کارگر اجرای طرح فیبرنوری برای اولین بار بین شهرهای کشور در این شهر را از اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: این مهم در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان ارشد دولتی افتتاح رسمی می‌شود.

شهردار حمیدیا ساماندهی طرح‌های ترافیکی را از اقدامات در دستور کار شهرداری حمیدیا عنوان کرد و گفت:  برای سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی بلوار شهید دشتی در نظر گرفته شده است.

وی از ۶۵۰۰ مترمربع پیاده رو سازی بلوار شهیدان جعفری و جاده دهنو خبر داد و افزود: رصد تمام معابر شهر، یکی دیگر از طرحهای در دست اقدام شهرداری حمیدیا را لکه گیری آسفالت معابر خواند.

الله وردی خاطرنشان کرد : ساخت یک باب مخزن جهت دفع آبهای سطحی با تخصیص اعتبار از سوی مدیریت بحران استانداری نیز در دستور کار شهرداری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بوستان شهردار(فرهنگ) به وسعت ۱۳ هزار مترمربع تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار داشت : ساخت بوستان دیگری با عنوان فردوس نیز به وسعت ۵۵۶۰ مترمربع در دست اقدام است.

شهردار حمیدیا با اشاره به اقدامات فرهنگی به ویژه در تامین زیرساختهای مورد نیاز این بخش از سوی شهرداری تصریح داشت :  طرح فرهنگسرای اندیشه غدیر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان مهمترین طرح در دستور کار امسال شهرداری حمیدیا خواهد بود .

الله وردی از خریداری دو دستگاه آب شیرین کن با همکاری آبفا خبر داد و گفت: پس از جانمایی این دو آب شیرین کن در شهر حمیدیا نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تملک ۱۲ پلاک در بلوار امیرالمومنین با اعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته، گفت: جابجایی ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است.

شهرداری حمیدیا اظهار کرد در نظر داریم با توسعه کلانتری ۱۴ در این شهر، نسبت به راه اندازی یک کلانتری دیگر در منطقه اکرم آباد اقدام نماییم.

الله وردی گفت : ساماندهی بلوار شهید دشتی را از طرحهای اولویت دار این شهرداری خواند و از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان در همین رابطه خبر داد.

« محمدرضا جعفری نجف‌آبادی» نیز در این نشست بابیان اینکه بودجه امسال شهرداری حمیدیا، ۱۸۰ میلیارد تومان دیده شده که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد صرف اعتبارات جاری خواهد شد افزود :  بودجه سال گذشته شهرداری حمیدیا ۸۰ میلیارد تومان بود و با توجه به افزایش‌های قانونی، ۱۷۷ میلیارد تومان محقق و در این شهرداری ثبت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا با بیان این که برای اولین بار در سال گذشته، ۸۴ درصد هزینه‌های شهرداری یزد در حوزه عمرانی و ۱۶ درصد هزینه جاری بوده است از طرفی تمرکز عمده بودجه شهرداری برای تملک اراضی بوده است خاطرنشان کرد : طی یک سال گذشته هشت هزار و ۴۰۵ مترمربع عرصه تملک و آزاد سازی شده است و دو هزار و ۵۰۰ متر مربع اعیان در مسیر تملک داشتیم و حدود ۷۰۰ متر مربع فضای سبز و ۵۰۰ متر مربع زمین برای آتش نشانی تملک شده است.

جعفری در بخش دیگری از سحنان خود با اشاره به کاهش بار ترافیکی بلوار حمیدیا، گفت: مهمترین دغدغه در این حوزه قسمتی از این مسیر در محدوده شهر حمیدیا و قسمتی دیگر در حریم شهر یزد است که برای اجرای طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی لازم است مصوبه جلسه استانداری جدی گرفته شود و محدوده مد نظر به حمیدیا ملحق شود.

وی در مورد الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد با بیان این که شورای اسلامی حمیدیا از هر اتفاقی که به نفع مردم حمیدیا باشد، حمایت میکند تصریح داشت : موضوع بارها مطرح شد و نهایتاً مقرر شد که شورا در این رابطه ورود نکند و مردم در صورت لزوم الحاق یا عدم الحاق را مطالبه کنند.

رئیس شورای شهر حمیدیا در ادامه افزود : به استناد بررسی‌ها و تجربیات دیگر شهرها، معتقدیم مردم حمیدیا هیچ نفعی از الحاق نمی‌برند و با توجه به این که نظر مردم نیز در حال حاضر همین است، شورا نیز مخالف الحاق است ولی در صورت خواست مردم به الحاق، حتما شورای شهر حمیدیا نیز از خواسته‌ مردم حمیدیا پشتیبانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برنامه شورا هدفمند کردن طرح‌های عمرانی شهرداری است و در بحث درآمدهای پایدار، شهرداری ها مجاز شدند در مباحث سرمایه گذاری بیشتر فعالیت کنند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد :  تصویب برنامه پنج ساله شهرداری یزد را از برنامه‌های شاخص شهرداری حمیدیا دانست و افزود : این مهم در کمترین شهرداری کشور تاکنون انجام شده است.

شهر حمیدیا دارای ۷۲ هزار نفر جمعیت است .

سید محمد جواد عرفانفر

 ۲۴ طرح جدید در دست اقدام است / شورا مخالف الحاق حمیدیا به یزد است ، مرادعلی الله‌وردی  شهردار حمیدیا محمدرضا جعفری ، نجف‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا

https://www.asianews.ir/u/a7p
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید